All english written articles have English article tag and lays under horizontal line. First part is written in Czech.

neděle 4. března 2012

Vysvědčení realizačnímu ,,týmu" manawydanu / Czech only article

O napsání tohoto článku jsem uvažoval docela dlouho ale teďka to nějak přeteklo a je to tady. Co bylo takovou poslední věcí je asi tento zápisek z konané akce:
O krok blíže k získání Goren-Zaru... Velká výprava dobrodruhů s různými motivy dokázala získat rady od samotného Pána smrti. Odměnou za své vysvobození pohovořil o původu bolesti a nastínil i možnost jejího oslabení. Trpaslíci se rady ihned chopili a vedeni čarodějem Fankem Diamantem se rozhodli osvobodit svou domovinu.
Čaroděj sám se vydal do ústraní, připravit vše potřebné k osvobození trpasličích slují. Co je čeká v dalších dnech nelze snadno říct... Prozatím snad prokopat se z dolu, kam se podařilo vytvořit stabilní portál. Dál? Těžko říct... 
no ale nepředbíhejme. Svoje působení můžu rozdělit na několik fází. První je taková ta fáze okouzlení. Ultimu jsem zatím do té doby poznal jen ze strany tvůrce hry a to ještě hry krajně specifické. Kdežto tam jsem dostal velký kus světa. Možnost vyrábět výrobky a následně je prodávat. Sem tam si i něco zabít. To byla docela pěkná doba. Potom se to docela fajn období začalo přelévat do období jakéhosi mírného prozření. Začal jsem tak nějak víc vnímat dění děj ve hře a i se do něj zapojovat. Stále to ale bylo fajn jít si zahrát a nějak děj ve hře posunou o trošku dál. Potom přišel první zádrhel a pak další a další až sem se dostal do bodu mírného naštvání ale zas sem se z toho stavu nějak dostal. Myslím že k tomu kladně přispěli nově příchozí členové ,,týmu" z řad hráčů. Byli to Kain, Nooblest (snad se to tak píše) a Hamish, nějak sem cítil že by mohli docela i se vším pohnout a rozhýbat dějovou linii která v té době dostávala silně na frak. Bohužel se mi zdá že jejich snažení bylo ihned záhy zbytek ,,týmu" potlačeno že fakticky Nooblest odešel úplně, Kain to zabalil před nedávnem a jedinej Hamish se to stále trošku snaží někam posunout. Další fáze ve které jsem se pohyboval byla zcela antiskorarovská. Prakticky stačilo aby se na chatu ozvalo GM Sokar: ahoj a já sem už hledal tlačítko logout. Poslední fáze ve které sem se až do včera vyskytoval byly úvahy kdy odejít jak odejít. No to je asi celý příběh idkyž značně zjednodušený ale co jsem chtěl hlavně nějak zhodnotiti celé ty 2 roky co jsem tam nějak aktivněji působil. Zvolil sem proto formu jakéhosi vysvědčení. Uvedu jednotlivá jména a pokusím se je svými zraky zhodnotit známkami jako ve škole, vždy se pokusím napsat důvody které mě k takovému hodnocení vedou. Tak tedy:

Whitey (aka veký šéf jak mu skromně říkám) - za 4-5 proč tak špatné hodnocení asi protože je vedoucím co prakticky nevede. Jeho pozice je ,,skriptař" je zde vidět ale snaha řešit problémy skriptově ikdyž snadné problémy jsou nutné řešit na vícekrát než se to konečně povede celé opravit. Co je ovšem špatně je oblíbená fráze ,,prosím o testy". Ta ve mě vzbuzuje rozporuplné reakce. Předně bych si napsaný skript měl ozkoušet sám potom jej teprve dát k dispozici hráčům. Jako fatálně chybný krok lze označit nejdříve odladění soubojového systému 2.5 který slušně fungoval a jeho ze dne na den nahrazení systémem 3, který na tom byl otřesně a tak přišel projekt o celý půl rok práce.

Geo (nemám) - za 1-2 sympatický tatínek programátor s dlouhým pingem odpovědí, právě jeho si asi vážím nejvíc ze všech. Napsal vlastní UO klient což je pro mě zatím něco nepředstavitelného a taky mě naučil používat pípáka twitteráka.

Marina (pro tu nemám žádné nové jméno) - za 3-4 příde mi jako poměrně náladová osoba. Jednou je s ní dobrá domluva a podruhé je k nevydržení. Osobní špatný zážitek jsem nabral při stavění ohrádky kdy nám asistovala. Zřejmě už u toho nechtěla sedět a tak nám dala jakési ultimatum že teď musíme vyvrátit strom který sme už dříve odstranili a ona si toho nevšimla. Odmítli sme to protože to už bylo uděláno, násilně vše ukončila a smazala. Mám ale i dobré zkušenosti kupříkladu se stavbou sklepa. Tady sem docela i zapomněl na debatu o tom jak správně psát programy. Ta mě docela i bavila.

Stig (nemám taky přízvisko)  - za 3 pokud mu napíšete na icq že máte problém ochotně a rád si jej pokud má čas vyslechne a pokusí se jej vyřešit, dá se s ním docela dobře domluvit, zažil jsem taky dost dobrých akcí pod jeho vedením, příkladem budiž krysař v cyproně, ale... (ted mě napadlo že je takové úsloví že to co je před ale se nepočítá ale tady to prosím počítejme) velmi rád zastává svůj názor a to mnohdy velmi hádavě a neústupně ikdyž není zrovna tak dobrý jako jeho oponentů. Možná právě proto dostal to co dostal.

Kain (abel, lothar...) - za 1-2 fajn matfyzák co dokazuje že tam chodí i celkem normální lidi. Kain se snažil vnést na RP shard trochu RP a logiky do bezduchýho expení a dungaření a bohužel tvrdě narazil. Dobře se s ním spolupracuje ikdyž mi příde že to občas trošku přehání a z neznámého důvodu se mě bojí.

Brak (asi nemá) - za 2, zajímavá akce s modrým kamenem, jediné co mě mrzí že nebude objasněn a dokončen, jinak taky docela fajn člověk s malířským nadáním který se naplno věnoval orkům.

RadstaR (stačí RadstaR) -za 2, výborný odborník na soubory Ultimy který rád a ochotně poradí ohledně technických věcí, akci od něj jsem nezažil řekl bych ale že je to takový muž v technické části

Sokar (aka ,,kde se vzalo tu se vzalo najednou to tu prostě je a hotovo") - za 5 (nečekaně) tady není co dodat, jediné co tento člověk docela umí je něco postavit, akce typu z ničeho nic se objeví 100 npc který napadnou skupinku dobrodruhů asi nejsou zkrátka pro mě.

Keringer (aka ocásek) - 5 absolutní nepochopení toho proč jsem to tady napsal, Sokarův ocásek a kývač, názorově jde s většinou aniž by se rozhlížel kolem, pozitivní zkušenost žádná.

Celkové hodnocení není bohužel moc lichotivé. Ikdyž přece jen se najdou věci pozitivní ale zdá se že ty negativní převažují. Celkové hodnocení manawdanu je asi takovéto: Server jako takový je na tom nadprůměrně dobře po technické stránce (vlastní klient) ale značně pokulhává při akcích a řešení otázek RP prostředí.

13 komentářů:

  1. Jen bych podotknul, že já už se nikam posouvat nic nesnažím, protože jsem zjistil, že na to opravdu nemám ;)

    Hamish

    OdpovědětVymazat
  2. Kritika žádosti k hráčům aby něco otestovali se mě silně dotkla, stejně jako kritika skriptování, takže na to reaguji:
    1, Základní testy funkčnosti si provádím. Bez nich by mnohdy server ani nebyl schopný naběhnout.
    2, Širší záběr testů není na lokálním servru možné provést, ať už z důvodů praktických nebo statistických. Těžko s jedním účtem otestuji PvP boj, nebo padesát různých způsobů použití sudu s vodou.
    3, Hráč (přesněji betatester) který má zájem na vývoji serveru prosbu vyslyší, problém otestuje a vyjádří svůj názor. Tyto názory jsou brány v potaz při dalším postupu, jak jsi se ostatně i ty sám mohl často přesvědčit.
    4, Hráč který na testování nemá zájem prostě netestuje. Nikdo ho nenutí.
    5, Absolutně odmítám tvrzení o tom že "snadné problémy jsou nutné řešit na vícekrát než se to konečně povede celé opravit".

    Absolutně odmítám tvrzení že byla v RT někým potlačována nebo omezována něčí snaha. Pokud něco skončilo nebo nebylo dotaženo do konce, bylo to vždy způsobeno nezájmem autora nebo nezájmem ze strany hráčů.

    Dál již to rozvádět nehodlám, každý má svůj názor (nebo si ho udělá, www.manawydan.cz) a já nemám čas ani náladu se o něm hádat.

    OdpovědětVymazat
  3. děkuju za reakci bohužel nabyl jsem takovýto dojem, nicméně u tohoto odstavce ,,Absolutně odmítám tvrzení že byla v RT někým potlačována nebo omezována něčí snaha. Pokud něco skončilo nebo nebylo dotaženo do konce, bylo to vždy způsobeno nezájmem autora nebo nezájmem ze strany hráčů." jsem se docela zarazil. Shlédl jsem dost pokusů o to něco změnit bohužel bez úspěchu.

    OdpovědětVymazat
  4. S RT nemám jakýkoliv problém něco vyřešit. Mezináma, každého kdo něco udělá ocenuji. Podotkl bych že víc vidět do RT je být v RT a ne se jen z dálky koukat a myslet si svuj příběh.

    Ano, některé stavby se občas objeví (hráči tam třeba pár dní nebyly takže to nevidím jako takový problém a jestly sis přál si na MW stavět vlastní lego, byl si na špatným místě).

    Akce s krysařem byla myslím Sokarova (opět poukáži an to že človek musí v RT být aby neco videl a ne si číct pohádky)

    Zadále objeví se 100 NPC zničehonic (když se připleteš v pulce příběhu, nebo nemáš ponětí o co jde, opět by jsi měl víc sledovat dění)

    Schůzky každé dva týdny... myslím že tu každý má i vlastní reálný život o který se musí starat a občas věci nevychází přímo tak jak by jsme chtěli. Respektivě vítej v životě.

    Tímto obhajuji celý RT tým, dokonce i Kaina (který podle mně taky pro servr neco udelal). Pro příště bych radil lepší informovanost, člověk dostane jiný pohled na věc. Pokud ti ale tvoje domněnky stačí tak GL HF a hodně štěstí v životě, budeš ho potřebovat (to ostatně asi každý).

    OdpovědětVymazat
  5. Marina:

    To hodnoceni vypada spis jako bodove hodnoceni toho, jak moc dane GM komunikuje s hraci a jak casto resi nejake kriticke situace.

    WDy nejvice - tudiz nejvice bodu
    Geo - skoro vubec, tudiz jen 1-2 body :D

    Ne...to je fuk. To me jen tak napadlo.

    Osobne vim, jaky na me mas nazor a vis jaky ja na tebe, nemas me rad kvuli blbinam a za to te nemam rada ja :). Ohradim se jen na ten strom...nikdo mi nikdy nerekl, ze uz jste si ho nekdy vykaceli, mozna kdybyste neco povedeli, dopadlo by to jinak. Ja si vyhradila na stavbu 2 hodiny, kdyz jste nebyli schopni behem prvni hodiny vyvratit strom, tak uz mi bylo jasne, ze to nestihame...to je asi vse k tomu memu hodnoceni :).

    Jen neco opravim...nechci se Gea dotknout, ale Geo ten klient neudelal. Sice se mu ted skoro plne venuje a je dobrej v tom, co dela, dela to dobre a jeho upravy jsou skvele...jen to muze byt naznak toho, ze nejsi az tak MW znaly :).

    OdpovědětVymazat
  6. Nikde není snad psáno že vím o všem, napsal jsem věci z mého pohledu tak jak je vidím já, pokud je skutečnost jiná určitě mě opravte.

    pan keringer je pro mě jedna velká neznámá, jestli tomu všemu co píše věří nebo se to jen ostatním snaží servírovat? tady si nejsem jist

    OdpovědětVymazat
  7. Za nepřímí utok ma moji osobu, gratuluji.

    Koukam ze tvoje informovanost je opravdu na špatným základu. Očividně věříš jen tomu čemu chceš, proč mi tedy pokládáš otázku když si dál budeš myslet své?
    Na nekonečný kolotoč dětinského handrkování nemám náladu, nebaví mně to. Kritizovat umí každý. Neboli dům umí zbořit každý, postavit ho ale umí málokdo.

    Snad jen podotknu že to co sem napsal, tak si za tím stojím, protože sem lépe informovaný než ty očividně. Což v téhle věci mluví o dosti...

    OdpovědětVymazat
  8. tady si dovolím opravit, zdá se, že je tu je někdo jiný špatně informován, protože zdá se, že neví, že již pátým rokem působím jinde na postu skriptaře a o tom jak to uvnitř vypadá mám představy poměrně dobré nespa

    OdpovědětVymazat
  9. Máš představy o otm jak to vypadá tam kde jsi, ale nemění to nic na tom že se bavíme o informovanosti na MW. Takže zbytečně nereaguj.
    A pokud jsi nekde jako skripter, tak musíš vědět že hraci na daném servru nemusí mít ten správný přehled... :-)

    OdpovědětVymazat
  10. tak sem si tě tam doplnil aby ses nemohl cítit ukřivděný

    OdpovědětVymazat
  11. Tvuj post soudí naštvanost, boužel jsi nic z toho co sem napsal nevyvrátil. Takže to vypovídá akorát o tvé neschopnosti pochopit mou obhajobu.

    Reaguješ utočně protože nemáš jinou odpověd.

    Gratuluji k tvému blogísku, budeš si sem přidávat i lidi co se an tebe škaredě podívají na ulici? Budeš jich tu mít hodně. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ano, žádnému členu uvnitř týmu nebyla nikdy omezována jeho činnost a na tom trvám. Pokud chceš na toto téma pokračovat, uveď konkrétní případy.

    Pět let skripter "jinde"? Proč neuvést konkrétní server, případně výsledky své práce?

    OdpovědětVymazat