All english written articles have English article tag and lays under horizontal line. First part is written in Czech.

úterý 10. ledna 2012

ŽvB 2 - aneb cože to vlastně je/ ŽvB 2 - what the hell is this?

Ano na Nový rok jsem tady slíbil že se rozepíšu co je to vlastně ŽvB 2 a co od toho čekávám. Konečně jsem se dokopal k tomu něco o tom napsat, ikdyž to před chvilkou vypadalo že budu psát o něčem jiným.
ŽvB 2 by měla být jakási náhrada za ŽvB 1 (www.zvb.cz) což je projekt postavený na stařičké hře Ultima Online. Dnes a je to smutné už bohužel ručně malovaná hra s 2,5D rozhraním nepostačuje nárokům mládeže. Jakmile to není 3D a nemá to skvělou grafiku tak je to ihned odpad. Proto se zrodil už v září roku 2008 nápad že by bylo vhodné myslet na budoucnost a postupně si dělat zadní vrátka. Původně jsme si (spolu s Alexejem) mysleli že zvládneme udělat nějaký počátek a předložit jej jako dárek už do vánoc. V té době bylo v plánu udělat velkou síň (myšlena ta síň z Bradavického hradu z HP, ostatně vše co dělám je HP) ale cíl se postupně přetransformoval na pouze jakousi chodbu, kde by bylo možné ukázat spoustu věcí a představit možnosti. Dnes se píše rok 2012 a jak vidno do těch Vánoc sme to nestihli :-) Dnes jsem již bohužel sám. Našel jsem si sice spojence Junita, který mi dodal několik pěkných modelů které jsem použil ale ten jak se zdá už taky nemá tolik času. Pokusím se zde popsat česky i englicky jak jsem k jednotlivým částem dospěl, co jsem si kde vypůjčil a na co jsem přišel sám, snad to někomu pomůže. České zdroje neexistují vůbec (ikdyž je pravda že jsem našel jeden článek co mi pomohl přidat háčky a čárky...) bez engičtiny se tedy neobejdu vůbec. Jako základ jsem použil XNA a také InnovativeEngine od Seana Jamese. Docela jej doporučuju pro všechny kteří se chtějí takovéto věci naučit protože je zcela nehotový a vše si musíte dopsat sami a hlavně a to je to nejlepší celý je psán jako tutoriál, takže se snadno pochopí co a jak funguje. Taky jsem napsal pár věcí z jeho knihy, ta je taky dobrý zdroj informací. Pokud by se ale někdo rád přidal a s něčím s čímkoliv pomohl nebo by se chtěl optat tak mi určitě napište! A jako pokaždé se trošku musím vytáhnout tentokrát videem s implementovanou fyzikou JigLibX (je dole pod englickým článkem)



At New Year's day I have promised to tell you something about ,,ŽvB 2". ŽvB 2 is name of project based on todays project called ŽvB 1. And ŽvB 1 can be called as Harry Potter shard and therm shard is something like game sever of Ultima Online :-) Basicly is world of Harry Potter in Ultima Online. For young generation is Ultima very old game. Anything without 3D and cool effects and much blood is boring and ugly. At September 2008 an idea comes to me. I want to transfer ŽvB 1 to 3D world for future use. At this blog I try to write some articles about some parts of my Engine that I am writing. I have choosen XNA and as basic skeleton is used Sean Jame's Innovative Engine. Great thing about this engine is that is written as tutorial, so you can simply understand to all things in it. I have also implementend couple of thing from his book and tryed to improve them. Nowadays I am alone in this task. If anyone of you want to help me be suer to contact me!
And as last time there is my video with implemented JigLibX XNA physic library:

1 komentář:

  1. Nič vzlom Vodáček, ale ten prvý.. www.zvb.cz je lepší.. ak poroname s tymto.. tak.. ak nejaké... nápady.. alepo podobné veci by si mal.,, najdeš ma na SKYPE ... > skypezvb1..,,

    s Pozdravom: Roger Colden.

    OdpovědětVymazat