All english written articles have English article tag and lays under horizontal line. First part is written in Czech.

neděle 10. června 2012

Viděl jsem: Zítra se bude.../ Czech only article

Přednedávnem jsem shlédl záznam operního představení Zítra se bude... Není to úplně běžná opera, celé dílo je vytvořeno z historických pramenů, úředních záznamů z vykonstruovaného soudu s doktorkou Miladou Horákovou. Celé představení mě velmi zaujalo a doslova pohltilo. Zhudebněná obžaloba, rozsudek ale i úvodní a závěrečná báseň Oděvy levné jsou prostě úžasné. Trošku jsem se bál že obecenstvo na závěr nezatleská. Dost jsem se ptal sebe ale i okolí čemu ty lidé na konci tleskají. Tleskají tomu jak to komunisti pěkně a hezky udělali? Tleskají aby tím vzdali hold Miladě Horákové? Tleskají účinkujícím za jejich výkon? Osobně doufám, že první možnost je úplně vedle. Všem doporučuji aby si představení shlédli, opravdu to stojí za to. Pěkný je taky dokument paní Olgy Sommerové Do samoty v tanci o tvorbě hry samotné.

P.S.: myslel jsme že pan dirigent Ivanovič neumí česky ale pletl jsem se :-)

Ukázku ze hry si lze pustit tady:

Žádné komentáře:

Okomentovat